Експрес-опитування на виході з виборчих дільниць у день голосування

Центр має багаторічний досвід проведення експрес-опитувань на виході з виборчих дільниць у день голосування   з використанням різних дослідницьких методик:

Прямого опитування (респондентів безпосередньо опитує інтерв’юер, задаючи запитання за яку партію/кандидата   проголосували та довідуючись основні соціально–демографічні характеристики респондента (стать, вік, освіта, соціальний статус, національність).

Таємного опитування (респондентам пропонується анкета, яку він самостійно заповнює відповідаючи за яку партію/кандидата він проголосував та надає основні соціально–демографічні характеристики.

Результати дослідження використовуються для прогнозування результатів голосування в день виборів і аналізу електоральної поведінки. Екзит-пол дає можливість одержати соціально-демографічний профіль учасників голосування й електорату, відомості про процес ухвалення рішення, думку про об’єктивність процедури голосування.

Метод екзит-полу може використовується під час соціально-економічних та маркетингових   досліджень з метою досягнення певної важко досяжної аудиторії (наприклад, відвідувачів аеропортів, державних установ, тощо).

ЦСМ   ми регулярно проводимо екзит-поли на загальнонаціональних і регіональних виборах  починаючи   з 1999 року.